Strikkeprosjekt – shorts

Nå når jeg tilbringer så mye tid inne på et lite rom, uten å kunne bevege meg ut av døren, kan tiden bli veldig lang og dagene kan føles som evigheter. 

Det er derfor viktig å finne noe man liker å drive med, og som kan ta opp tiden din mest mulig. Jeg har flere forskjellige hobbyer jeg holder på med, dette tenkte jeg lage et eget innlegg om ved en senere anledning. Denne gangen skal jeg vise dere èn av de, nemlig strikking! 

Det er faktisk ikke så lenge siden jeg begynte å strikke heller, det var mamma og søsteren min som maste om at jeg måtte begynne, og vipps så satt jeg der med strikkepinnene i hånda og garnnøstet ved siden av meg. Før har jeg tenkt på strikking som kjedelig, men med en gang jeg begynte å se resultater i det jeg holdt på med begynte jeg å like det mer og mer. 

Det tok ikke lange tiden før jeg svingte meg rundt og handlet inn forskjellig typer garn, pinner og strikkebøker. Jeg hadde fått helt dilla! 

For tiden holder jeg på med et ganske stort strikkeprosjekt, eller selve prosjektet er stort, men inndelt i flere små deler. Jeg har tenkt til å strikke meg et helt matchende antrekk med mariusmønsteret på. Jeg kommer til å vise dere litt og litt, og når jeg er ferdig med alt sammen skal dere selvfølgelig få lov til å se hvordan det ble til slutt. Jeg har store ideer, og håper jeg klarer å fylle disse så godt jeg kan. 

Det første jeg startet med var shorts. Nå som sommeren nærmer seg er morsomt å kunne gå rundt i sin egenlaget shorts. Fargene jeg valgte er “Sennepsgul” og “Hvit”, og jeg har kjøpt garnet jeg bruker hos Sandnes Garn.

Som dere ser er jeg godt i gang. Ene benet er nå ferdig, og jeg har allerede begynt på mønsteret på ben to. Etter dette må jeg sette det sammen, og strikke oppover livet så høyt jeg vil ha shortsen. Skal også strikke meg et par hengsler, så jeg har mulighet til å ha på beltet hvis jeg føler for det. 

Holder du på med noe strikkeprosjekt? 🙂